top of page
  • Facebook - Black Circle

Gauerslund håndboldk Group

Public·27 members

Någon som har erfarenhet av miljömärkta gräsklippare?

Förra helgen när jag klippte gräset funderade jag på hur mycket utsläpp min gamla klippare egentligen genererar. Det fick mig att börja kika på miljömärkta alternativ, och jag undrar om någon här har erfarenhet av sådana gräsklippare? Jag stötte på att det finns olika modeller som kallas gräsklippare viking och många av dem verkar ha någon form av miljömärkning, som Svanen till exempel. Är det någon märkbar skillnad i prestanda eller driftskostnad jämfört med traditionella modeller? Jag är nyfiken på hur de står sig i vardagligt bruk. 🤔

7 Views
Katarina Tompson
Katarina Tompson
18 hours ago

Miljömärkta gräsklippare brukar ofta ha fokus på både lägre utsläpp och energieffektivitet, vilket kan vara en stor fördel över tid. Många av dem är eldrivna, antingen med sladd eller batteri, vilket eliminerar direktutsläpp under användning. För bensindrivna modeller handlar det om optimerade motorer som drar mindre bränsle och därmed släpper ut färre skadliga ämnen. Det handlar inte bara om miljön utan också om en tystare drift som kan vara skön för både användaren och grannarna.

Gauerslund Håndboldklub, Fælleshåbsvej 11, 7080 Børkop, CVR: 33223617

bottom of page