top of page
  • Facebook - Black Circle

Gauerslund håndboldk Group

Public·17 members

Erfarenheter av installation av värmepump hemma

Hej alla. Under den senaste vintern märkte jag att vårt nuvarande värmesystem inte längre klarar att hålla en jämn temperatur i huset. Det känns som att energiförbrukningen ökat, samtidigt som vissa rum snabbt tappar värmen när det blir kyligt ute. Jag har läst om installation av luftvärmepumpar och att man kan få både värme och kyla i samma lösning, men jag är osäker på hur själva installationsprocessen brukar gå till och vad man bör förbereda innan arbetet startar. Finns det någon här som redan gjort en liknande installation och kan dela hur det fungerade i praktiken?

4 Views
Sia Enko
Sia Enko
2 days ago

Tjena. Jag gjorde en installation i höstas och kände igen mycket av det du beskriver. Det som hjälpte var att få en genomgång där de gick igenom vilka delar av huset som behövde anpassas och hur placeringen av innerdelen kunde påverka både ljudnivå och spridning av värmen. Det var tryggt att välja att Installera värmepump i Stockholm eftersom jag fick hjälp genom hela processen från första kontakt till färdig montering. Dessutom ingick tydliga instruktioner om hur systemet ska skötas för att hålla effekten stabil över tid, vilket gav en bättre känsla av kontroll.

Gauerslund Håndboldklub, Fælleshåbsvej 11, 7080 Børkop, CVR: 33223617

bottom of page