top of page
  • Facebook - Black Circle

Gauerslund håndboldk Group

Public·19 members

Hur samla utrymningsutrustning på ett ställe

Hej. Jag har suttit med dokumentationen kring vår utrymningsplan och märker att mycket låter bra i teorin men känns rörigt i verkligheten. Det finns listor på vad som ska göras, men inte riktigt någon tydlig samlingspunkt för utrustningen. När man tänker på en stressig situation blir det oklart vem som tar vad och var sakerna finns. Jag reagerade särskilt på att enkla saker som ficklampa, anteckningsmaterial och första hjälpen ligger på olika platser. Det gör mig osäker på om vi är tillräckligt förberedda. Är det fler som upplevt samma sak när man granskar rutinerna mer noggrant?

11 Views
Steven Lon
Steven Lon
11 hours ago

Det där låter väldigt bekant och vi kom fram till samma slutsats hos oss. Vi insåg att det inte räcker med listor om inget är samlat fysiskt. För vår del blev lösningen att använda en färdig utrymningsledarväska istället för att leta efter separata saker. Jag tittade då på https://www.brandfast.nu/produkt/utrymningsledarvaska/ och gillade att allt grundläggande redan ingår i samma väska. Att ha väst, pannlampa, visselpipa och första hjälpen samlat gjorde det tydligare vem som ansvarar för vad. Det blev också enklare att kontrollera att inget saknas. För oss skapade det mer lugn i planeringen.

Gauerslund Håndboldklub, Fælleshåbsvej 11, 7080 Børkop, CVR: 33223617

bottom of page