Överväger att skaffa vik-/skjutpartier, någon med erfarenhet?
En utmaning när man planerar en renovering är att hitta lösningar som både är funktionella och estetiskt tilltalande. Jag överväger att skaffa vik- eller skjutpartier till mitt uterum för att verkligen öppna upp det mot trädgården under sommaren. Jag har sett att det finns möjligheter att få måttanpassade fönster och dörrar för sådana lösningar. Jag stötte på en resurs som beskriver ett brett urval av dörrar och fönster, inklusive vik-/skjutpartier, och hur de kan anpassas. Har någon här erfarenhet av att installera sådana partier, och vilka är fördelarna och nackdelarna med de olika systemen, särskilt med tanke på isolering och användarvänlighet under olika årstider? 🤔
1 View

