Graphtec skärplotter guider och Tryckakademin info
Det började med att jag försökte förstå hur skärplottrar från Graphtec egentligen används i praktiken, eftersom jag aldrig jobbat med sådant tidigare. När jag sökte runt lite olika exempel råkade jag klicka mig in på https://folier.se/tryckakademin-graphtec/ och blev kvar en stund. Jag uppfattade det som en sida där de samlar information kring just Graphtec och hur man kan arbeta med maskinerna. Det fanns delar som kändes som genomgångar eller förklaringar snarare än bara produktinfo. Samtidigt var jag inte helt säker på hur komplett materialet är eller om det mest är tänkt som introduktion. Är det någon som vet om det räcker som grund eller om man ändå behöver komplettera ganska mycket?
8 Views

Jag var inne där tidigare när jag jämförde olika lösningar för skärning av vinyl och liknande material. Det som fastnade var att de försöker visa hur arbetsprocessen fungerar, inte bara beskriva själva maskinerna. Det finns kortare avsnitt som verkar ta upp olika moment, till exempel inställningar eller hur man jobbar med filer innan skärning. Men allt är ganska uppdelat, så man får själv koppla ihop helheten. Jag använde det mer som ett ställe för att snabbt kolla något specifikt snarare än att läsa allt från början till slut. För mig fungerade det som ett komplement, inte som enda källa.