top of page
  • Facebook - Black Circle

Gauerslund håndboldk Group

Public·25 members

Hur går revision till företag

Under ett samtal med en bekant om företagsekonomi kom vi in på revision, och jag insåg att jag inte riktigt hade koll på hur det faktiskt går till. Efteråt började jag söka lite och hamnade på en sida där det stod Revision - nordenham.se, vilket fångade min uppmärksamhet. Texten beskrev revision kopplat till företag och verkade fokusera på granskning av ekonomisk information. Jag märkte att innehållet var uppdelat i mindre delar som var enkla att läsa i lugn takt. Det fanns inga långa förklaringar, mer korta stycken som gav en överblick. Jag försökte förstå om det handlar mest om kontroll eller även rådgivning runt siffror. Är det någon som vet hur man tolkar det de skriver där?

8 Views

En kollega visade mig den sidan för ett tag sedan när vi pratade om hur olika företag hanterar sin rapportering. Det som blev tydligt var att revision där beskrivs som en genomgång av företagets ekonomi. Det fanns formuleringar som pekade på att man kontrollerar att uppgifterna stämmer. Jag tyckte att språket var ganska rakt, utan komplicerade termer. Samtidigt kändes det som att vissa delar bara nämndes kort utan att förklaras vidare. Det gav mer en riktning än en fullständig bild. Efter att ha läst lämnade jag sidan med en känsla av att förstå grunden, men inte detaljerna.

Gauerslund Håndboldklub, Fælleshåbsvej 11, 7080 Børkop, CVR: 33223617

bottom of page